U-COM
Salgs og leveringsbetingelser
Definitioner
Betingelser betyder disse salgs- og leveringsbetingelser.
U-COM betyder U-COM A/S.
Kunde betyder de erhvervsdrivende, som benytter U-COM A/S som leverandør.
Bestilling, priser og betaling
1. Der er indgået en bindende aftale med U-COM, når Kunden har modtaget en bekræftelse fra U-COM.
2. Prisen for de specifikke varer fremgår af den bekræftelse, Kunden modtager fra U-COM. Annoncerede priser er angivet inklusiv moms og levering, medmindre andet specifikt fremgår.
3. U-COM er berettiget til at begrænse salg af kampagne- eller tilbudsvarer, herunder fx begrænse mængden af det tilladte indkøb af en bestemt vare.
4. Opstår der omstændigheder, der påvirker omkostningerne for de varer, Kunden har bestilt, herunder men ikke begrænset til forøgelse af råvare-, fremstillings- eller transportomkostningerne, er U-COM berettiget til at ændre prisen med omgående virkning. U-COM underretter hurtigst muligt Kunden herom.
5. Sælgers betalingsbetingelser er 14 dage fra fakturadato, medmindre du vælger at betale varerne forud via vores webshop.
6. U-COM er til enhver tid i forbindelse med eller efter aftalens indgåelse berettiget til over for Kunden at kræve betryggende sikkerhedsstillelse for købesummens, fragtomkostningernes og øvrige omkostningers rettidige betaling.
7. For varer, der købes på kredit, skal betaling ske senest på forfaldsdatoen som angivet i fakturaen, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt. Alle udstående fakturaer vil automatisk betragtes som forfaldne, såfremt der sker betalingsmisligholdelse med en enkelt faktura. U-COM er berettiget til at udveksle oplysninger med relevante kreditoplysningsbureauer. Såfremt der anmodes om kredit, er U-COM ligeledes berettiget til at anmode om en kreditvurdering hos et relevant kreditoplysningsbureau, samt til at validere oplysninger om leveringsadresse, kreditkortindehaver mv.
8. Betaler Køber ikke i rette tid, og skyldes forsinkelsen ikke Sælgers forhold, er Sælger berettiget til at beregne morarenter fra forfaldsdagen i overensstemmelse med nationalbankens til enhver tid gældende rentesats og til at opkræve betaling for alle fakturerede og leverede varer uanset tidligere aftalte kreditbetingelser.
Levering og ejendomsforbehold
9. Afhentning: Der kan afhentes varer på Generatorvej 15, 2860 Søborg efter aftale – dette er dog ikke en valgmulighed i check out. Derfor skal dette aftales via email inden køb.
10. Levering: Overgangen sker, når U-COM overleverer de bestilte varer til Kundens valgte fragtfører. Hvis dette ikke er ved U-COM, vil U-COM afholde omkostningerne frem til det aftalte sted, mens Kunden afholder omkostningerne fra det aftalte sted. Varerne er klar til levering den dato, der er oplyst af U-COM, og Kunden er forpligtet til at være klar til at modtage varerne på det aftalte tidspunkt. Medmindre andet er aftalt, har U-COM ligeledes ret til at levere før det anførte tidspunkt. Risikoovergang og levering: Overgangen sker, når U-COM overleverer de bestilte varer til Kundens valgte fragtfører. Hvis dette ikke er ved U-COM, sker risikoovergangen og levering når godset stilles til rådighed for Kundens fragtfører, uaflæsset. (Incoterms2020 – FCA)
11. Såfremt Kunden ikke er klar til at modtage eller afhente varerne på det aftalte sted og tidspunkt, er U-COM berettiget til at opbevare varerne for Kundens regning og risiko, indtil genlevering kan ske. Udgifterne til forgæves levering og genlevering afholdes af Kunden.
12. Følgeseddel eller transportørens køreseddel anses som tilstrækkelig dokumentation for levering.
13. Såfremt forsinkelse er væsentlig, er Kunden berettiget til at hæve den eller de ordrer, der er berørt af den væsentlige forsinkelse, såfremt U-COM ikke inden 10 arbejdsdage efter at have modtaget et påkrav fra Kunden har leveret den aftalte ordre. Hvis der er aftalt successiv levering, er Kunden dog alene berettiget til at hæve ordrer for så vidt angår den eller de forsinkede delleverancer. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering, herunder ret til erstatning eller anden kompensation.
14. Uanset pkt. 16 er U-COM berettigede til at levere senere end det aftalte tidspunkt i tilfælde af:
a. Force majeure – som force majeure anses forhold, der er uden for U-COM’s kontrol, og som U-COM ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk, pandemi og arbejdsstridigheder.
b. Forsinkelse, som skyldes U-COM’s leverandører, transportører eller øvrige tredjemænd
c. Usædvanligt vejrlig
d. Arbejdskonflikter uanset årsag
e. Offentlige påbud eller forbud, som U-COM ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse
15. U-COM bevarer ejendomsretten til varer leveret i henhold til disse Betingelser, indtil fuld betaling har fundet sted, således at U-COM er berettiget til at tilbagetage varer, hvis betalingen ikke sker.
Fortrydelsesret, annullering, reklamation og garanti
16. Når U-COM har udstedt en ordrebekræftelse og varerne er blevet afsendt, kan ordrer ikke ændres eller annulleres, medmindre dette er godkendt af U-COM.
17. Kunden skal straks ved modtagelsen, og altid inden varerne tages i brug, bearbejdes eller indbygges, gennemgå de leverede varer for at sikre sig, at disse er mangelfri, herunder at farve- og nuanceforskelle ligger inden for det acceptable.
18. Hvis der opdages fejl eller mangler i forbindelse med undersøgelsen i punkt 20, som ønskes påberåbt, skal det straks og senest 7 dage fra modtagelsen meddeles skriftligt til U-COM. Hvis fejl eller mangler, som er opdaget eller burde have været opdaget, ikke meddeles skriftligt til U-COM indenfor denne frist, kan de ikke senere gøres gældende.
19. U-COM forbeholder sig retten til at afhjælpe manglen.
20. Returnering af varen og betaling af returomkostninger:
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til [U-COM A/S, Generatorvej 15, 2860 Søborg].
Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.
Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.
(Varer som f.eks. fladskærme kan ikke returneres med almindelig post. De forventede returneringsomkostninger for sådanne varer, beløber sig normalt til højest 699 kr.)
21. U-COM har ret til at annullere udestående ordrer eller standse leveringen med omgående virkning såfremt, men ikke begrænset:
a. Et forfaldent beløb i henhold til en faktura ikke betales rettidigt
b. Der afgives urigtige eller vildledende oplysninger over for U-COM
c. Kunden er insolvent
d. Kunden væsentligt har misligholdt aftalen
e. En købspris er fejlagtigt angivet
f. Købet er foretaget af en konkurrerende virksomhed
g. Købet er foretaget med videresalg for øje
22. Hvis en vare er omfattet af en fabriksgaranti kan denne alene gøres gældende mod udstederen af denne garanti og aldrig mod U-COM.
23. Der ydes 2 års reklamationsret. Såfremt Kunden ønsker at udnytte reklamationsretten, skal Kunden skriftligt reklamere straks efter, at Kunden er eller burde være blevet bekendt med fejlen, og senest inden 2 år efter levering.
24. U-COM sælger både varer, der er fremstillet til privat og erhvervsmæssig brug. Anvendes en vare, der er fremstillet til privat brug på en måde eller i et omfang, der ikke kan betragtes som sædvanlig for privat brug, bortfalder reklamationsretten. I tvivlstilfælde kan Kunden rette henvendelse til U-COM og få oplyst, om en vare er fremstillet med henblik på privat eller erhvervsmæssig brug.
Ansvar
25. U-COM fraskriver sig ethvert ansvar for indirekte tab eller følgetab, herunder men ikke begrænset til driftstab, indtægtstab, mistede besparelser, tab eller beskadigelse af data, goodwill, forretningsmuligheder eller omdømme.
26. U-COMs ansvar begrænses i enhver henseende til maksimalt at udgøre værdien af de fakturerede varer.
Produktansvar
27. U-COM er kun ansvarlig for produktansvar med hensyn til leverede varer, i det omfang et sådant ansvar følger af ufravigelig lovgivning.
28. Hvis U-COM måtte blive pålagt ansvar for produktskader i forhold til tredjemand, er Kunden forpligtet til at skadesløsholdelse U-COM for det ansvar, som U-COM måtte blive pålagt, og som er videregående end U-COM’s ansvar efter ovenstående bestemmelser.
29. U-COM’s produktansvar er under alle omstændigheder beløbsmæssigt begrænset til forsikringssummen for U-COM’s produktansvarsforsikring, medmindre andet følger af ufravigelige lovbestemmelser.
Software
30. For software som sælges separat eller som følger med øvrige produkter gælder de vilkår, der til enhver tid er fastsat af leverandøren af softwaren. Kunden får en ikke-eksklusiv begrænset brugsret til softwaren. Kunden opnår ikke anden ret, herunder ophavsret eller andre immaterielle rettigheder til softwaren.
Underleverandører
31. U-COM er berettiget til at anvende underleverandører til at opfylde sine forpligtelser.
Ændringer
32. U-COM forbeholder sig ret til løbende at ændre i Betingelserne. Den seneste version af Betingelserne er dog altid tilgængelig på www.u-com.dk
Lovvalg og værneting
33. Betingelserne samt den eller de aftaler, der indgås i henhold hertil, er underlagt dansk ret, og den kompetente ret, ved sælgers hjemsted, skal være værneting for alle sager, uanset om en sag er baseret på rettigheder og forpligtelser i eller uden for kontrakt.
Kontaktoplysninger
34. U-COM A/S (CVR- nr.: 28153805), Generatorvej 15, 2860 Søborg.
Telefonnummer: +45 70 22 33 60
Salgs- og leveringsbetingelser for U-COM – andre service, ydelser og produkter, som ikke er købt via webshoppen
1. Gyldighed 1.1. Salgs- og leveringsbetingelserne gælder for alle tilbud, salg og leverancer, medmindre andet er aftalt skriftligt.
1.2. Købers generelle indkøbsbetingelser, uanset om disse er en bestanddel af købers indkøbsdokumenter, herunder accept, kommer ikke i betragtning. Dette gælder uanset, hvornår disse måtte fremkomme.
2. Tilbud og ordrebekræftelser/fakturaer
2.1. Endelig aftale er først indgået ved købers modtagelse af skriftlig ordrebekræftelse fra U-COM, udtrykkeligt benævnt således, eller faktura. Kun indholdet af disse er bindende for U-COM. Kataloger, brochurer, prislister m.v. samt oplysninger om varens specifikationer, ydeevne, mål, vægt og særlige egenskaber i øvrigt bør indhentes af køber før varen bestilles. Sådanne oplysninger er kun vejledende og er kun bindende for U-COM, når disse udtrykkeligt er anført ordrebekræftelsen eller fakturaen. U-COM er alene ansvarlig for fejl i eller mangler ved udleveret skriftligt materiale, såfremt køber reklamerer over sådanne fejl eller mangler straks efter levering og inden ibrugtagning. Skriftlig meddelelse herom skal være givet senest 5 arbejdsdage efter levering.
3. Priser
3.1. Alle salg sker til aftalte priser i henhold til ordrebekræftelse eller faktura.
3.2. Priserne er ab U-COM lager medmindre anden skriftlig aftale foreligger. Alle priser er i danske kroner og ekskl. moms, fragt, told, skatter og andre afgifter, hvis intet andet er anført. For abonnements- og/eller vedligeholdelsesaftaler reguleres det månedlige vederlag én gang årligt pr. 1. januar, ifølge nettoprisindekset dog minimum 2%. For tredjeparts software henvises i øvrigt til producentens vilkår.
3.3. U-COM kan frem til det tidspunkt, hvor købers accept af U-COM tilbud, ændre de tilbudte priser ved meddelelse til køber. Hvis priserne for den tilbudte leverance, som følge af ændringer i U-COM’ indkøbspriser, valutakurser o.l. efter afgivelse af tilbud, ændres, er U-COM – uanset købers evt. mellemliggende accept af U-COM’ tilbud – berettiget til at opkræve en højere pris. U-COM skal i givet fald meddele køber den korrigerede pris uden unødigt ophold. U-COM’ meddelelse om sådan korrigeret pris betragtes som et nyt tilbud, idet det oprindelige tilbud og den oprindelige accept bortfalder.
3.4. Ændringer i offentlige afgifter af enhver art, herunder import- og eksportafgifter, told og skatter som indtræffer efter U-COM’ ordrebekræftelse er U-COM uvedkommende og bæres af køber.
3.5. Køber betaler udgifter til transportør.
4. Betaling
4.1. Betaling skal ske senest den dato, ordrebekræftelsen eller fakturaen angiver som den sidste rettidige betalingsdag.
4.2. Såfremt en forfaldsdato ikke er angivet, skal betaling ske ved forudbetaling.
4.3. U-COM er ved løbende leverancer berettiget til at fakturere køber a conto månedligt forud. Fakturaen skal referere til parternes aftale.
4.4. Udskydes levering på grund af købers forhold, er køber – medmindre U-COM skriftligt meddeler køber andet – forpligtet til at foretage betaling til U-COM, som om levering var sket til aftalt tid.
4.5. Hvis betaling sker efter forfaldsdag, er U-COM berettiget til at beregne renter af den til enhver tid værende restgæld fra forfaldsdagen med 2% pr. påbegyndt måned.
4.6. Køber er ikke berettiget til at modregne med eventuelle modkrav på U-COM, som ikke er skriftligt anerkendt af U-COM, og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købesummen på grund af modfordringer af nogen art.
4.7. Manglende overholdelse af U-COM´ betalingsvilkår anses som væsentlig misligholdelse, der berettiger U-COM til at standse yderligere leverancer samt til at kræve ethvert tilgodehavende, forfaldent som ikke forfaldent, indbetalt straks.
4.8. Såfremt køber ikke overholder betalingsbetingelserne er U-COM berettiget til at ændre købers betalingsbetingelser for andre leverancer uden varsel. U-COM er bl.a. berettiget til at kræve forudbetaling eller kontant betaling ved levering. Hvis købers økonomiske forhold efter U-COM’ opfattelse gør det nødvendigt, er U-COM endvidere berettiget til at ændre købers betalingsbetingelser for fremtidige leverancer uden yderligere varsel.
4.9. Fakturaer forfalder til betaling 20 dage fra fakturadato medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne. Eventuelle indsigelser mod fakturaer skal meddeles U-COM skriftligt indenfor 10 arbejdsdage efter modtagelse af faktura.
4.10. Udebliver betalingen i mere end 30 dage fra forfaldsdatoen, kan U-COM efter påkrav med 10 dages varsel stoppe leverancer, og lukke for adgang til support og/eller serviceleverance, indtil udestående er betalt. U-COM kan forlange refusion af dokumenterbare udgifter i forbindelse hermed.
5. Ejendomsforbehold
5.1. U-COM forbeholder sig ejendomsretten til den leverede vare i enhver henseende. Den leverede vare forbliver således U-COM´ ejendom, indtil hele købesummen med tillæg af påløbne omkostninger og alle øvrige krav i henhold til forretningsforholdet er betalt af køber.
6. Levering
6.1. Levering sker ved overgivelse til den første transportør med henblik på varens videre forsendelse til køber eller, hvor køber selv skal afhente varen, når varen stilles til rådighed for køber på U-COM´ forretningssted/lager. Risikoen for den købte vare overgår til køber ved levering. I tilfælde af, at U-COM på grund af købers forhold er forhindret i at levere til aftalt tid, overgår risikoen for varen til køber, når køber har modtaget underretning om dette forhold og varen er sat til købers disposition.
6.2. Den på fakturaen anførte leveringstermin er bindende for U-COM, medmindre andet efterfølgende er aftalt. Medmindre andet skriftligt er aftalt, betragtes en udskydelse af leveringstiden med 15 arbejdsdage i enhver henseende som rettidig levering, således at køber ikke af denne årsag kan udøve nogle beføjelser overfor U-COM. U-COM skal uden ugrundet ophold meddele køber om ændringer i leveringstiden.
6.3. Når der er truffet aftale om levering på købers plads, stilles varen til købers disposition for aflæsning.
6.4. Køber er pligtig til at foretage kontrol af varen ved modtagelse og stille fornødent mandskab til rådighed for aflæsning.
6.5. Udgifter ved eventuel ventetid for aflæsning på købers plads eller andet af køber anvist leveringssted debiteres køber, ligesom køber må dække omkostninger som følge af, at køber ikke kan modtage varen til aftalt leveringstid.
6.6. Skyldes forsinkelser ved levering, at U-COM er i en situation som angivet i pkt. 9, udskydes leveringstidspunktet med den tid hindringen varer, idet begge parter dog skal være berettiget til ansvarsfrit at annullere aftalen, når hindringen har varet i mere end 2 måneder. Nærværende bestemmelse finder anvendelse, uanset om årsagen til forsinkelsen indtræffer før eller efter udløb af den aftalte leveringstid.
6.7. U-COM skal i ovennævnte tilfælde omgående meddele køber ændring i leveringstiden.
7. Forsinkelse
7.1. U-COM har intet ansvar for forsinkelser, og køber har derfor ikke ret til godtgørelse eller erstatning af nogen art i anledning af forsinkelse indtil 15 dage fra aftalt leveringsdato. U-COM’ ansvarsfrihed gælder ethvert tab, såvel direkte som indirekte, herunder driftstab, tabt fortjeneste og andre økonomiske konsekvenstab.
9. Force majeure
9.1. U-COM hæfter ikke for manglende opfyldelse af U-COM´ forpligtelser eller er erstatningsansvarlig over for køber for tab, der skyldes omstændigheder af usædvanlig art og som hindrer, besværliggør eller fordyrer aftalens opfyldelse, og ligger uden for U-COM´ kontrol, herunder arbejdskonflikter (strejker og lockouts), ildebrand, krig, oprør, terrorhandlinger, indre uroligheder, vejrlig og naturkatastrofer, offentlig beslaglæggelse, import eller eksportforbud, afbrydelse af den almindelige samfærdsel, herunder energiforsyning, væsentlige pris- og/eller afgiftsforhøjelser, valutaudsving, produktions- og leveringsvanskeligheder.
9.2. Force majeure klausulen i pkt. 9.1. er gældende, hvad enten opfyldelseshindringerne rammer U-COM selv eller en af U-COM valgt underleverandør eller transportør.
10. Mangler og reklamation
10.1. Ved levering skal køber straks – og inden ibrugtagning – foretage en kvalitativ og kvantitativ undersøgelse af det solgte.
10.2. Hvis køber vil påberåbe sig en kvalitativ eller kvantitativ mangel, skal køber omgående og inden 10 arbejdsdage efter manglen er eller burde have været opdaget give U-COM skriftlig meddelelse herom med angivelse af, hvori manglen består. Såfremt køber har eller burde have opdaget manglen, og køber ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Forandring af eller indgreb i det solgte uden U-COM´ samtykke fritager U-COM for ethvert ansvar og enhver forpligtelse.
10.3. Skulle de leverede varer vise sig at være behæftet med fejl eller mangler, for hvilke U-COM er ansvarlig, og har køber reklameret rettidigt, skal U-COM efter eget valg foretage justering, reparation eller omlevering inden for en rimelig frist.
10.4. Køber skal ved returnering af det solgte følge U-COM’ instruktioner om forsendelsesmåde. Returnering sker for købers regning og risiko.
10.5. U-COM påtager sig intet ansvar for tab i tilfælde af mangler ud over det i pkt. 10.3 anførte. Køber har derfor ikke ret til godtgørelse eller erstatning af nogen art i tilfælde af mangler. U-COM’ ansvarsfrihed gælder ethvert tab, såvel direkte som indirekte, herunder driftstab, tabt fortjeneste og andre økonomiske konsekvenstab.
10.6. Det påhviler køber straks ved modtagelsen skriftligt at gøre eventuelle reklamationer vedrørende transportskade gældende overfor transportøren. Såfremt skaden ikke kunne konstateres ved modtagelsen, skal reklamation ske senest 5 arbejdsdage efter modtagelsen ved skriftlig meddelelse til U-COM med angivelse af, hvori manglen består.
10.7. Foreligger der mangler ved en del af de af U-COM leverede varer, er køber alene berettiget til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende for denne del. Køber er således forpligtet til at opfylde aftalen med U-COM for så vidt angår den ikke mangelfulde del af leverancen, herunder betale købesummen. Manglende opfyldelse heraf fra købers side betragtes som væsentlig misligholdelse, der berettiger U-COM til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende.
10.8. U-COM’ ansvar for mangler omfatter kun mangler, som viser sig inden et år fra den dag, hvor varerne blev leveret.
10.9. Såfremt køberen har reklameret i overensstemmelse med pkt. 10.2., og det viser sig, at der ikke foreligger nogen mangel, som U-COM bærer ansvaret for, har U-COM ret til godtgørelse for det arbejde og de omkostninger, reklamationen har påført U-COM.
10.10. U-COM påtager sig intet ansvar for tab i tilfælde udover det i pkt. 10.3 anførte i relation til de ydelser, som U-COM’ konsulenter måtte levere hos køber, herunder implementering af hardware og software. Køber har derfor ikke ret til godtgørelse eller erstatning af nogen art som følge af disse ydelser. U-COM’ ansvarsfrihed gælder ethvert tab, såvel direkte som indirekte, herunder driftstab, tabt fortjeneste og andre økonomiske konsekvenstab. Endvidere er U-COM ikke ansvarlig for købers eventuelle tab af data, som følge af nedbrud eller lignende, ligesom U-COM heller ikke er ansvarlig for købers øvrige IT-udstyr, såsom hardware, software, netværk, firewalls, etc.
10.11. Medmindre andet er aftalt, er produktet omfattet af 1 års reklamationsret.
11. Annullering og ændring af ordre
11.1. Købers annullering eller ændring af ordre, herunder ændring af specifikation, mængde og leveringstidspunkt, kan alene ske ved skriftlig aftale med U-COM i de enkelte tilfælde.
11.2. De, med annulleringen eller ændring, forbundne omkostninger dækkes fuldt ud af køber.
12. Returvarer
12.1. Varer modtages kun retur af U-COM efter forudgående aftale i hvert enkelt tilfælde. Under alle omstændigheder skal et ønske fra købers side om returnering af varer være meddelt U-COM senest 5 arbejdsdage efter varens modtagelse.
12.2. I det omfang der bliver indgået aftale om returnering af varer, afholder køber samtlige omkostninger i forbindelse med varens returnering, ligesom risikoen for varen forbliver hos køber, indtil U-COM over for køber har bekræftet, at de returnerede varer er modtaget i mangelfri stand.
12.3. Returvarer skal være ubrugte, i mangelfri stand, og i original ubrudt emballage. Varerne skal være smudsfri. Betaling for returvarer aftales skriftligt i hvert tilfælde. Såfremt emballagen er påført mærkater af køber, eller der er skrevet/tegnet på emballagen, afvises returneringen automatisk.
12.4. Returvarer skal returneres i overensstemmelse med instruks fra U-COM. Hvis ikke forbeholder U-COM sig retten til at opkræve et returgebyr svarende til værditabet med tillæg af håndteringsomkostninger af varerne.
12.5. Varer tages kun retur såfremt, gældende RMA-formular, udarbejdet af U-COM, er udfyldt.
13. Garanti
13.1. U-COM yder ikke selvstændig garanti på vareleverancer. Garanti i købsaftalen, eller på anden måde tilsagt producentgaranti for en vare, er alene at betragte som en videregivelse af producentgarantien, således at der ikke overfor U-COM kan rejses krav i henhold til pågældende garantierklæring.
13.2. Garanti er kun gældende, såfremt garantierklæringens betingelser er opfyldt, samt brugs-, monterings- og benyttelsesanvisninger er blevet fulgt.
14. Produktansvar
14.1. U-COM’ produktansvar er begrænset, som anført i følgende bestemmelser, medmindre andet følger af ufravigelig dansk lovgivning.
14.2. U-COM’ produktansvar er begrænset til at omfatte personskade og begrænset til tilfælde, hvor køber godtgør, at skaden er sket som følge af U-COM’ grove uagtsomhed.
14.3. U-COM er således ikke er ansvarlig for skader på købers løsøre eller faste ejendom, ligesom U-COM ikke er ansvarlig for skade på produkter, der er fremstillet af køber, eller hvori de af U-COM leverede varer er indføjet.
14.4. I intet tilfælde er U-COM ansvarlig for købers eller tredjemands direkte eller indirekte tab, herunder driftstab, tabt fortjeneste og andre økonomiske konsekvenstab.
14.5. Såfremt U-COM ifalder et selvstændigt produktansvar overfor tredjemand vedrørende varer, som U-COM har leveret til køber, er køber forpligtet til at holde U-COM skadesløs i samme omfang, som U-COM´ ansvar overfor køber er begrænset til ifølge nærværende aftale.
14.6. Ethvert ulovbestemt produktansvar udviklet i henhold til dansk retspraksis, er udtrykkeligt fraskrevet.
14.7. U-COM’ selvstændige ansvar for skader kan aldrig overstige kr. 2.000.000.
15. Lovvalg og værneting
15.1. Tvister mellem parterne skal afgøres under anvendelse af dansk ret, dog med undtagelse af lovvalgsregler, der måtte henføre tvisten til et andet lands retsregler. Den internationale købelov finder ikke finder anvendelse mellem parterne.
15.2. Alle tvister skal afgøres ved de almindelige domstole i den retskreds, hvor U-COM har sit forretningssted.
15.3. Parterne kan dog aftale i stedet at lade tvisten behandle ved voldgift i overensstemmelse med de til enhver tid gældende lovregler om voldgift i Danmark. Såfremt U-COM vil benytte sin ret til at lade sagen behandle ved voldgift, skal U-COM senest fem arbejdsdage efter at have modtaget forkyndelse af en indgivet stævning give køber skriftlig meddelelse her.
Opdateret den 02.02.2024
